کد نوحه

کد مداحی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، رفق و مدارا و آفت آن درشت خویی است . [امام علی علیه السلام]

عضو شورای علمای دانشگاه الازهر مصر گفت: وهابیت تکفیری، یک شر و همچون یک ابزار انفجاری است که در تلاش است هر لحظه دنیای اسلام را به نابودی بکشاند.



شیخ تاج‌الدین الهلالی، مفتی اعظم استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: در دنیای امروز، دو جریان حاکمیت دارد، یکی جریان استعمار و سلطه بر ملت‌ها و سرزمین‌ها و یکی جریان مقابله با این زیاده‌خواهی‌ها.

وی افزود: در سال 60 (ه.ق) دو جریان شکل گرفت، یکی از این جریان‌ها می‌خواست ولایتعهدی را تثبیت کند که در آن، یزید بر مردم حاکم شد و قرآن و سنت پیامبر(ص) را زیر پا گذاشت. این جریان امروزه هم در جهان وجود دارد که می‌خواهد مردم را تحت استعمار و استثمار خود در بیاورد و وجود خود را در وابستگی به آمریکا می‌بیند.

عضو شورای علمای دانشگاه الازهر مصر بیان کرد: جریان دوم، جریانی است که ولایت‌عهدی یزید را رد می‌کند. این‌ها می‌خواهند عالم اسلامی را در راه صحیح به حرکت در بیاورند که بحث شرقی و غربی را رد می‌کند. موضوعات این جریان، وحدت اسلامی، فرهنگ، عزت، کرامت و فقه مقاومت در برابر دشمنان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر این جریان را رهبری می‌کند.

الهلالی اظهار کرد: منافقین با حمایت و دستورپذیری از دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، درصدد تضعیف جریانی است که به مقابله با استعمار برخاسته، زیرا وجود مکاتب روشن‌گری همچون اسلام ناب، منافع استعمارگران را تهدید می‌کند.

وی ابراز کرد: اهل سنت و اهل تشیع باید اسلام را از قرآن و سنت صحیح محمدی دریافت کنند و خودشان را محصور و محدود در یک مذهب خاص نکنند. اگر خودشان را در یک مذهب خاص محدود و محصورکردند به نتیجه‌ای نمی‌رسند و این تنگ‌نظری است.

مفتی اعظم استرالیا بیان کرد: یکی از بزرگترین خطراتی که امروز دنیای اسلام را با تهدید جدی مواجه کرده است، قوت گرفتن گروه‌های تکفیری است و مسلمانان باید مراقب باشند؛ چون تکفیری، شری است که اگر همه را در برگیرد جامعه اسلامی را نابود می‌کند و همچون یک ابزار انفجاری است که هر لحظه دنیای اسلام را به نابودی می‌کشاند.


93/1/24::: 11:17 ص
نظر()